6 eettips voor je survivaltocht

Survivaltochten zijn niet voor iedereen weggelegd, en ook voor een foodie kan het zwaar worden. Natuurlijk is het een mooie persoonlijke uitdaging die voor veel adrenaline kan zorgen, maar het is natuurlijk ook gewoon hard werken. Dat lukt niet zonder voeding die je energie kan geven. Uiteraard heb je niet de mogelijkheid om ter plekke uitgebreid te koken, dus jezelf van een lekkere maaltijd voorzien om weer op krachten te komen gaat niet. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alternatieve en smakelijke outdoor voeding voor onderweg hebt die je de energie kan geven die je nodig hebt. Daarom geven wij hier zes eettips voor je survivaltocht.

GU Energy Gels

Een gel om te eten, het klinkt niet erg lekker. Maar het is wel een goede praktische oplossing als je snel nieuwe energie nodig hebt, want ze zijn gemakkelijk snel in te nemen. GU Energy Gels vullen de mineralen die uitgescheiden worden tijdens inspanning weer aan. Zo kun je hoofdpijn, spierkrampen en andere klachten voorkomen en met hernieuwde energie verder doorzetten. GU Energy Gels zijn te verkrijgen met én zonder cafeïne, en gelukkig ook in een palet aan aangename smaken zoals koffie, bessen en vanille. Een bijkomend voordeel is dat de zakjes energy gel weinig ruimte innemen in je bepakking. Houd ze wel bij de hand voor een snelle boost.

Trek ’N Eat maaltijd

Echt koken wordt zoals we al schreven lastig tijdens een survivaltocht. Toch moet je jezelf voorzien van een voedzame maaltijd. Trek ’N Eat maaltijden bieden hierbij uitkomst. Dat zijn volledige maaltijden in een zak waar je kokend water aan toevoegt. Dit water giet je direct in de zak, waarna je roert en vervolgens de zak sluit en deze acht minuten laat staan. Daarna heb je een stevige, volledige maaltijd met bijvoorbeeld aardappelen, quinoa, rijst, pasta of couscous en eventueel vlees. Zo heb je chili con carne of chana masala voor onderweg die makkelijk te bereiden is. Ook voor de vegetariërs en veganisten zijn er smakelijke en eenvoudig te bereiden Trek ’N Eat maaltijden te krijgen.

Trek ’N Eat ontbijt

Het ontbijt is misschien wel de belangrijkste maaltijd tijdens een meerdaagse survivaltocht. Hier moet jouw lichaam de energie uit halen om die dag de gevraagde prestaties te kunnen leveren. Ook hierin heeft Trek ’N Eat voorzien met een serie ontbijtmaaltijden. Ook het Trek ’N Eat ontbijt komt in zakken waar je (koud of warm) water in moet gieten. Zo kun je op een eenvoudige manier stevig ontbijten met muesli of zelfs met scrambled eggs en uien, zodat je er daarna tegenaan kan.

Origin’ Bar

Wil je liever iets vasts eten voor een snelle boost in plaats van de eerdergenoemde energy gels? Dan is de Origin’ Bar een fijn alternatief voor een snelle, energierijke snack. Deze repen zijn rijk aan koolhydraten en proteïne en geven je de nieuwe energie die je nodig hebt om verder te kunnen. De Origin’ Bars zijn samengesteld van onder andere noten en bessen en zijn in verschillende smaken te krijgen, zoals salty en cranberry. Een fijne bijkomstigheid is dat ze ook geschikt zijn voor veganisten.

Clif Builder’s proteïne repen

Een alternatief voor de Origin’ Bar zijn de Clif Builder’s proteïne repen. Het zijn glutenvrije repen die per stuk 20 gram plantaardige eiwitten bevatten, een flinke boost met proteïne dus om jouw spieren een handje te helpen. Gebruikers vinden de Clif Builder’s repen erg smaakvol. De repen zijn te krijgen in smaken als chocolade, chocolade-mint en chocolade-pindakaas. Een opsteker voor de sportieve liefhebber van chocolade dus!

Trek ’N Eat emergency food

Een survivaltocht kan in die mate tegenvallen dat hij langer duurt dan ingecalculeerd. Je kunt verdwaald raken, je kunt gewond raken of de weersomstandigheden kunnen zich tegen je keren. Ook in dit soort noodgevallen moet je voedingsstoffen binnen kunnen blijven krijgen. Daarom is het zeer verstandig voor een noodrantsoen te zorgen. Hiervoor kun je de Trek ’N Eat NRG-5 Noodrantsoen inzetten, of de Trek ’N Eat Survivor Survival Voedselvoorraad. Voor de smaak neem je ze niet, maar met een pak van dit spul zit je aan de dagelijkse energiebehoefte van een volwassene. Deze ‘plakken’ kunnen onmiddellijk worden gegeten zonder te verwarmen of koken. Je kunt wel water toevoegen en er een voedzame pap van maken.

Laat je reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

Reageer *






Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.